Langkau ke kandungan utama

Keilmuan Meditasi Al-Hikmah Nur Hidayah Ilahi Tingkat Tinggi

Seni Pemberdayaan Diri (Self Empowerment) Meditasi Hidayat Jati 

Pelatihan Seni Pemberdayaan Diri di Sanggar Meditasi dan Spiritual Hidayat Jati dengan Motto:

MENJADI SEBAIK-BAIK MANUSIA YANG PALING BERMANFAAT UNTUK ORANG LAIN merupakan pembinaan mental dan spiritual melalui Pelatihan Inti Keilmuannya yakni:

Meditasi Al-Hikmah Nur Hidayah Ilahi, Meditasi Zikir & Meditasi Nurul Hayat HIDAYAT JATI yang langsung dapat anda kuasai hanya dalam waktu 1-3 Jam. Latihan ini bertujuan membina para anggota Meditasi agar dapat mengembangkan potensinya yang masih terpendam dalam diri kita (empowerment), dan membangkitkan Waskita atau kemampuan diluar kesedarannya (Inner Power / Mind Power) setiap pesertanya.

Pelatihan Seni Pemberdayaan Diri Meditasi Al-Hikmah Nur Hidayah Ilahi, Meditasi Zikir & Meditasi Nurul Hayat HIDAYAT JATI, memiliki sistem pengajaran yang khas, dimana setiap pesertanya akan merasakan suatu fenomena pada dirinya, kerana sentuhan Teori Sains dan Agama sebagai dasar dan aplikasi awal dalam Pelatihan SPD yang merupakan pemanasan Mesin Bawah Sedar seseorang dan langsung dapat dibuktikan setelah dipanaskan melalui stimulus (perangsangan) bawah sedar seseorang, setelah memasuki gelombang alfa (rileks bawah sedarnya).

Selama Pelatihan SPD Meditasi Al-Hikmah Nur Hidayah Ilahi, Meditasi Zikir & Meditasi Nurul Hayat HIDAYAT JATI, peserta akan dibimbing melakukan Meditasi Pernafasan Khas HIDAYAT JATI yang akan berakibat positif pada tiap pesertanya, disamping akan merasakan suatu kewaskitaan juga kesan positif pada kesihatannya seperti :

Oksigen yang diterima jaringan tubuh berkembang, akibatnya tubuh akan meningkatkan pembentukan HB dalam darah, sehingga dapat meningkatkan daya tahan tubuh endurance.
Terjadinya pelebaran pembuluh darah yang berpengaruh terhadap tekanan darah iaitu memperkecil hambatan pada aliran darah.
Akan terjadinya pergerakan pada organ-organ dalam perut. Dan pengarahan tersebut yang dipusatkan pada solaris plexus akan mengurut organ-organ didalam perut, sehingga akan meningkatkan kesihatan dan kemampuan fungsionalnya. Dengan demikian maka fungsi pencernaan dan penyerapan makanan menjadi lebih baik.

Pada saat sikap duduk bermeditasi, mulai kaki sampai hujung rambut akan merasakan keletihan pada otot yang secara tidak langsung melatih otot-otot berkembang lebih baik, sehingga jaringan otot menjadi lebih padat elastis.

Jantung mengepam darah dan mengalirkannya keseluruh bahagian tubuh dan mengedarkan darah yang banyak mengandung O2 dari paru-paru keseluruh tubuh dan sebaliknya membawa darah dari seluruh tubuh yang banyak mengandung Karbon dioksida ke paru-paru untuk dikeluarkan dan pembuluh darah memberikan jalan pintas dalam jaringan otot guna melatih otot jantung agar bekerja dengan baik, walaupun dalam keadaan kekurangan oksigen (Hiposix).

Jaringan Saraf merupakan organ tubuh vital iaitu otak. Sistem saraf yang berada diotak jika kekurangan oksigen (anoxia cerebralis) akan menyebabkan kacaunya fikiran. Jika oksigen sedikit volumenya pada jaringan otak dan terjadi dalam kurun waktu yang cukup lama, maka akan menyebabkan kerosakan jaringan otak yang sulit diperbaiki. Penderita menjadi cacat dan bahkan dapat mengakibatkan kematian. Maka selama bermeditasi otak akan dipenuhi oksigen.

Selama latihan meditasi juga akan membawa kesan positif pada otak iaitu : otak dilatih supaya tidak mudah letih jika dipakai berfikir atau belajar. Sel-sel otak akan menjadi lebih tahan dan dilatih tetap segar menjalankan fungsinya walaupun dalam keadaan minimum oksigen.

Dengan seringnya kita berlatih Meditasi keseimbangan otak menjadi terlatih dan stabil sehingga tidak mudah diserang rasa mual, pusing mahupun mabuk kenderaan.

Puasa Oksigen yang dilakukan pada saat bermeditasi berfungsi dalam penyembuhan penyakit. Seperti contoh sel ganas yang menyerang pada penderita kanser, makanan utama dalam tubuh penderita adalah oksigen, maka dengan adanya puasa oksigen dalam tubuh setiap penderita kanser yang rutin melatih Meditasi pernafasan, ruang hidupnya sel ganas akan dipersempit sampai terbunuh dengan sendirinya kanser tersebut, dikeranakan metabolisme sel ganas sangat tinggi yang menyebabkan sangat haus akan oksigen pada penderita kanser. Maka Dengan meminimumkan oksigen didalam tubuh akan melatih sel-sel tubuh dalam daya tahannya. Sedangkan dunia kedoktoran itu sendiri dalam pengantisipasian kanser iaitu dengan menyuntikan racun untuk membunuh sel-sel penyakit, itulah sebabnya sel penyakit kadang tidak semua mati yang terjadi adalah sebaliknya serangan sel yang lebih ganas, dan menyebabkan timbul kesan sampingan yang negatif pada sel normal lainnya.

Dengan latihan meditasi yang teratur terutama konsentrasi dan terciptanya ketenangan jiwa / Anugerah Agung yang stabil, akan berpengaruh pada pengeluaran hormon antara lain: ACTH (Adreno Cartico Tropic Hormon) dan kortisol yang pada kadar tertentu memacu sistem kekebalan tubuh, untuk menghasilkan imunoglobin yang berperan dalam pertahanan tubuh terhadap bakteria, virus, dan sel-sel Tumor.

Latihan Meditasi Al-Hikmah Nur Hidayah Ilahi, Meditasi Zikir & Meditasi Nurul Hayat HIDAYAT JATI merupakan bahagian dari latihan Meditasi yang dapat meningkatkan kesegaran fizikal dan mendapatkan kesihatan yang dinamik dalam meningkatkan kekebalan tubuh disamping pembuatan sel darah merah dan tonus kekuatan otot.

Latihan secara berkumpulan atau menyertakan banyak orang memberikan untuk saling berkomunikasi sesama Keluarga Besar Anggota HIDAYAT JATI dan memberikan kesempatan berkomunikasi dan bersilaturahmi setiap minggunya yang dapat mengurangi ketegangan jiwa, ditambah dengan siraman rohani penyejuk dari Instruktur / Pelatih Meditasi tentang hidup dan kehidupan.

Bonus Latihan atau Simulasi Power: Meditasi di HIDAYAT JATI sangat ditekankan kerana secara defensife, energi Meditasi Al-Hikmah Nur Hidayah Ilahi, Meditasi Zikir & Meditasi Nurul Hayat HIDAYAT JATI setiap anggota akan meningkat dan bekerja secara automatik dan meningkatnya bawah sedar / Indera keenam seseorang.

KESAN PSIKOLOGI yang dapat dirasakan setelah berlatih Meditasi khas HIDAYAT JATI yakni: Munculnya Rasa Percaya Diri (Confidence), Menghilangkan Ketegangan Hidup (Stress), Merubah Temperamen (Pemarah), Menghilangkan Pesimisme, Meningkatkan Daya Fikir & Kekhusyukan dalam beribadah / solat,

MEMBANTU PENYEMBUHAN PENYAKIT: Migrain, Gastritis, Rheumatik, Asam Urat, Jantung, Darah Tinggi, Diabetes Mellitus, Alergi, Batu Ginjal, Kholestrol, Tumor, Kanser sampai penyakit yang berhubungan dengan virus.

Penelitian Meditasi

Sementara orang bingung, bosan dan mengeluh setelah mengikuti atau tidak fahamnya tentang ilmu Meditasi banyak para peserta merasakan perbezaan yang sangat ketara setelah memahami Meditasi Al-Hikmah Nur Hidayah Ilahi, Meditasi Zikir & Meditasi Nurul Hayat HIDAYAT JATI dan juga dijelaskan pada penelitian yang telah dilakukan oleh mereka para ahli kesan dari mereka yang sering bermeditasi dimana dapat dibuktikan terutama pada gelombang otak seseorang atau jantung seseorang yang sering melatih meditasinya. Pada percubaan gelombang otak pada pelaku meditasi di uji dengan alat yang bernama EEG (Electro Enchephalograf) dan menunjukkan adanya peningkatan gelombang alfa seseorang atau gelombang yang terdapat pada keadaan tubuh rileks. Begitu pula pada sistem Kardiovaskularnya yang diuji dengan alat ECG (Electro Cardiograph) menunjukkan penurunan denyutan jantungnya. Untuk itu Meditasi sangat baik untuk mereka penderita penyakit jantung.

Dengan terciptanya ketenangan jiwa dalam bermeditasi sangat berpengaruh pada kesihatan fizik kita, terutama berpengaruhnya hormon hipotalamus dan bitotuori atau meningkatnya hormon anti stress didalam tubuh kita, kesihatan mental pun terbina. Begitu pula adanya peningkatan pada hormon endokfin iaitu hormon seperti morfin yang membuat diri kita menjadi merasa nyaman, sehingga tercipta suatu kenyamanan dan ketenangan dalam mencapai keseimbangan mental dan spiritual.

Jadi Meditasi bukanlah sesuatu yang sering menjadi anggapan orang awam yakni klenik, Sihir atau Magic, meskipun pengaruh dari meditasi itu dapat mempengaruhi daya pancar magis atau aura seseorang yang disebabkan terjadinya kekompakan atau sinergisnya Bio-magnetik atau Bioelektrik seseorang akibat kegiatan konsentrasi dalam bermeditasi. Bagi anggota HIDAYAT JATI yang beragama Islam diwajibkan dalam Degupan jantungnya pada saat kegiatan Meditasi, Degupan Jantungnya diisi dengan dzikir Laa Illaha Illallah atau Ya Lathiif (Yang Maha Halus).

Setelah mereka mengerti dan memahami praktikal Meditasi Khas HIDAYAT JATI yang diterapkan di HIDAYAT JATI SPIRITUAL DEVELOPMENT CENTRE, mereka juga akan diberikan kemampuan spontan bawah sedarnya yang dapat mengubah pandangan hidup mereka. Sebagaimana data dilapangan, khususnya mereka yang telah mengikuti pelatihan Seni Pemberdayaan Diri (SPD) HIDAYAT JATI ternyata sangat membawa kesan positif dalam hidup dan kehidupannya seperti munculnya rasa optimisme, kepercayaan diri, meningkatnya daya pengaruh, kesihatan dan lain-lain, yang lebih menonjol juga mereka para peserta yang bergerak dibidang Marketing dapat menunjang pekerjaannya, kerana erat kaitannya dengan daya pengaruh yang dikembangkan dalam pelatihan SPD HIDAYAT JATI seperti: Hipnotis yakni mempengaruhi bawah sedar seseorang dalam berhadapan dengan konsumen atau klien serta membantu pendekatan bisnes mereka pada orang tertentu dengan pengetahuan Telepati yang dimiliki dan dikembangkan oleh tiap peserta.

Banyak dari para peserta merasakan suatu pembaharuan diri dengan merasa memiliki ghairah baru dalam kehidupannya setelah mendapat pelatihan di SPD HIDAYAT JATI. Disamping itu dalam pemahaman Hipnotis juga dapat dikembangkan sebagai sarana hiburan atau show, serta simulasi yang merupakan bonus dalam latihan ini dapat mengatraksikan ratusan macam Atraksi Tenaga Dalam yang dibimbing secara singkat, seperti: Melempar telur atau lampu setinggi 10 meter tidak pecah, melemaskan besi, melempar orang tanpa emosi dan juga dapat mengubati seseorang dengan kemampuan Bioenergi serta Formulasi Ramuan Herba. Besar harapan para anggota SPD HIDAYAT JATI dapat bermanfaat untuk orang banyak dalam mottonya:

MENJADI SEBAIK-BAIK MANUSIA YANG PALING BERMANFAAT UNTUK ORANG LAIN

Mahar Keilmuan: RM300 (Tambahan RM20 untuk kos Penghantaran Pos)
***(Nota Keilmuan boleh juga dihantar melalui email dan tiada kos penghantaran dikenakan)

Yuran kursus ini termasuk Akuan Ijazah, Kitab Lengkap Berwarna Meditasi Al-Hikmah Nur Hidayah Ilahi Hidayat Jati dan bahan-bahan pengijazahan.




Anda boleh membuat pesanan sebanyak mana ilmu yang anda mahu secara jarak jauh / online internet atau datang ke tempat di mana Master Mohamad Khairul Firdauz berada. Kos penghantaran sebanyak RM20 (Malaysia Sahaja) atau RM??? (luarnegara tertakluk kepada kadar bayaran pos semasa) akan dikenakan untuk sekali penghantaran. Pengiriman Manual Lengkap dan bahan-bahan pengijazahan (jika ada) akan dibuat sebaik sahaja wang telah dibank-inkan dan setelah ritual pengijazahan selesai. InsyaAllah, pesanan anda akan dikirim secepat mungkin.

Selain itu untuk membuat pesanan keilmuan secara jarak jauh / secara hadir diri, anda boleh membuat pembayaran secara internet ON-LINE melalui Maybank2u atau CIMBClicks dari mana-mana bank anda yang menyediakan perkhidmatan secara internet ON-LINE atau ATM transfer.


Ada 2 Langkah Cara Pembayaran Yang Perlu Anda Ikuti


LANGKAH 1 - Masukkan Pembayaran Ke Akaun Berikut

Sila Bank-in bayaran anda ke salah satu bank seperti yang tertera dibawah:-


DALAM NEGARA
NAMA: MOHAMAD KHAIRUL FIRDAUZ BIN ANUAR
NO. AKAUN: 1612-1108-4524


Untuk Online transfer, masukkan email:
masterkhairul@gmail.com



LUAR NEGARA

NAME: MOHAMAD KHAIRUL FIRDAUZ BIN ANUAR
ADDRESS: 13, JALAN ABANG BARIENG
CITY: SIBU
PROVINCE/STATE: SARAWAK
ZIPCODE: 96000
COUNTRY: MALAYSIA



LANGKAH 2 - Pengesahan Pembayaran

1. Setelah membuat pembayaran, sila hantar butiran peribadi seperti di bawah ke email masterkhairul@gmail.com atau sms/mms/WhatsApp ke 019-2390369:

Nama Penuh:
Email: (Jika ada)
Alamat Surat-Menyurat:
No. Tel:
Nama Ibu:
Bukti Transfer resit bank maybank:
2. Kami akan membuat penghantaran terus ke tempat anda setelah kami menerima bukti pembayaran daripada anda. Harap maklum.



PERHATIAN
1. Kami akan membuat ritual pengijazahan dan seterusnya membuat penghantaran     terus ke tempat anda setelah kami menerima bukti pembayaran daripada anda.
2. Setelah membuat pembayaran, sila hantar email/sms/mms/WhatsApp Butiran Peribadi Anda. Butiran Peribadi Anda sangat penting untuk melancarkan lagi kerja-kerja ritual kami.
3. Jangan risau dengan maklumat yang anda berikan kepada kami kerana kami akan menjaga segala maklumat anda dengan rapi.

PESANAN PENTING UNTUK WANITA
Hampir semua wanita berpandangan bahawa ilmu ini hanya boleh dipelajari oleh lelaki, padahal kenyataannya, 70% mangsa jenayah adalah wanita.
Memang umumnya kekuatan fizikal wanita lebih rendah daripada lelaki, tetapi mengapa tidak mencuba belajar Program Keilmuan Hidayat Jati?



Semua Program Keilmuan Tenaga Dalam & Ilmu Hikmah Hidayat Jati
Baik Datang Langsung Mahupun Jarak Jauh
Akan Dibimbing & diijazahkan oleh:
Master Mohamad Khairul Firdauz Bin Anuar
GURU BESAR HIDAYAT JATI SPIRITUAL DEVELOPMENT CENTRE 
FOUNDER & DIRECTOR OF SPIRITUAL  HEALING SYSTEM
MASTER OF HIDAYAT JATI INNER POWER MARTIAL ARTS
GURU PERUBATAN ISLAM, TRADISIONAL MELAYU DAN TENAGA DALAM INSANI
GURU TENAGA DALAM KAROMAH HAQQUL YAKIN
GURU AGUNG (PAMUNGKAS) HAQQUL YAKIN
MAHAGURU LAM JALALAH